Porady

WYBÓR KOŃCÓWKI ULTER-SPORT:

W celu zapewnienia najlepszego dopasowania końcówki ozdobnej, należy wykonać pomiary rury wydechowej samochodu, a następnie zestawić je z wymiarami końcówki Ulter-Sport.

Wymiary dla okrągłych końcówek Ulter-Sport

w ofercie Ulter-Sport, pod zdjęciem głównym końcówki znajdziesz również zdjęcie z wymiarami

Wymiary dla owalnych (i innych kształtów) końcówek Ulter-Sport

>> ŚREDNICA MONTAŻOWA <<

Zewnętrzna średnica (ZS) rury wydechowej samochodu musi odpowiadać wewnętrznej średnicy (WS) montażowej końcówki Ulter-Sport

W ofercie Ulter-Sport, przy każdej końcówce pojedynczej oraz końcówki podwójnej znajduje się pole wyboru kielicha montażowego.

Dostępne średnice montażowe (WS) to: ø45mm; ø55mm; ø60mm; ø65mm

Ze względu na technologię tworzenia produktu, nie każda końcówka wydechu będzie dostępna w pełnym zakresie podanych średnic montażowych.

Na chwilę obecną, największa średnica montażowa (WS) dla końcówek pojedynczych oraz końcówek podwójnych to ø65mm

>> ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA ELEMENTU OZDOBNEGO <<

Średnica zewnętrzna elementu ozdobnego to rozmiar otworu na końcu końcówki Ulter-Sport. Jeśli jest to okrągły kształt, zobaczysz jedną liczbę. Jeśli rura jest owalna lub prostokątna, zobaczysz średnicę podaną w dwóch pomiarach.

Pamiętaj, że w zależności od konstrukcji układu wydechowego i zderzaka, końcówka znacznie większa niż fabryczna rura wydechowa może kolidować ze zderzakiem pojazdu. Często w osłonach zderzaków znajdują się już wycięcia na fabryczne rury wydechowe, które zapewniają dodatkową swobodę. Aby mieć pewność, zmierz prześwit zderzaka upewniając się, że wybrana końcówka nie będzie dotykać jego elementów.

UWAGA! Podczas jazdy, układ wydechowy nagrzewa się i rozszerza, nawet o kilka centymetrów.

>> DŁUGOŚĆ KOŃCÓWKI <<

Odpowiednia długość to podstawa, aby nowe końcówki wydechu były wyraźnie widoczne, bez wystawania na tyle, aby stały się przeszkodą. Długość mierzy się od początku rury wlotowej końcówki do samego końca obszaru wylotu, u góry. Zatem końcówka z otworem wydechowym ściętym pod kątem, będzie mierzona wzdłuż jej dłuższej powierzchni, która będzie u góry.

W ofercie Ulter-Sport podajemy 2 długości. Długość elementu ozdobnego oraz długość całkowita końcówki , patrz przykład poniżej:

w przypadku końcówek pojedynczych (N1;NBL1;NS1), długość elementu ozdobnego mierzona jest od krawędzi wylotu końcówki do kielicha montażowego (przewężenia) – w powyższym przypadku wynosi ona 120mm. Natomiast długość całkowita końcówki (wraz z kielichem montażowym) to 190mm
w przypadku końcówek podwójnych (N2;NBL2;NS2), długość elementu ozdobnego mierzona jest do miejsca łączenia się obydwu końcówek z kielichem montażowym – w powyższym przypadku wynosi ona 210mm. Natomiast długość całkowita końcówki (wraz z kielichem montażowym) to 280mm

>> RODZAJE KOŃCÓWEK ULTER-SPORT <<

Końcówki wydechowe, które pasują do pojedynczej rury wydechowej z jednym wylotem, są znane jako końcówki pojedyncze, podczas gdy końcówki, które obejmują jedną rurę wydechową i dzielą ją na dwa otwory, są znane jako końcówki podwójne. Poza tymi dwoma rodzajami w ofercie Ulter-Sport znajdziecie jeszcze Nakładki, które montuje się przez nałożenie na rurę wydechową samochodu i dokręcenie śruby. Stanowią one prostą alternatywę dla szybkiego odświeżenia wyglądu rury wydechowej samochodu. Zastosowanie regulowanej śruby daje większą elastyczność jeśli chodzi o średnicę montażu. Ostatnim produktem w kategorii końcówek są końcówki do wspawania. Nie posiadają one kielicha montażowego. Ich wymiar zewnętrzny na wlocie jak i wylocie jest identyczny. Produkt ten w większości przypadków wspawuje się bezpośrednio w denko puszki tłumika końcowego.

>> KSZTAŁTY KOŃCÓWEK ULTER-SPORT <<

Końcówki wydechu są często opisywane przez kształt rury (rur) na ich wylotach. Tak więc do wyboru masz wiele okrągłych, owalnych, prostokątnych, a nawet „nietypowych kształtów. Chociaż są to podstawowe kształty otworów, istnieją inne opisowe terminy, które można zastosować do każdego z nich. Na przykład końcówka wydechu „ukośna” lub „ścięta pod kątem” oznacza, że ​​otwór jest wycięty pod kątem, który zmienia się od góry do dołu, niezależnie od kształtu. „Zwinięta” końcówka wydechu to taka, w której zewnętrzny rant został owinięty wokół i złożony z powrotem w celu uzyskania gładko zaokrąglonej krawędzi zewnętrznej.

Zwinięta” końcówka wydechu ma metalową krawędź owiniętą dookoła i złożoną z powrotem, tworząc gładko zaokrągloną krawędź zewnętrzną. Końcówka wydechu pokazana po lewej stronie nie jest zwinięta, a ta po prawej jest.

Końcówka wydechu o „podwójnych ściankach” ma zarówno większą średnicę zewnętrzną, jak i mniejszą średnicę wewnętrzną na wylocie.

Średnica zewnętrzna wszystkich 3 końcówek to 100mm. Z racji na podwójne ściany średnica wewnętrzna została odpowiednio zmniejszona i jest inna w każdej z nich.

>> DYFUZOR <<

W przypadku końcówek Ulter-Sport, metalowy wkład perforowany zwany „dyfuzorem” pełni jedynie funkcję ozdobną.

DYFUZOR NIE WPŁYWA NA BARWĘ DŹWIĘKU UKŁADU WYDECHOWEGO

>> RODZAJE WYKOŃCZEŃ KOŃCÓWEK ULTER-SPORT <<

STAL NIERZEWNA POLEROWANA

Najpopularniejszy rodzaj wykończenia, a zarazem podstawowy materiał, z którego zrobiona jest każda końcówka Ulter-Sport.
Nierdzewna powłoka prezentuje się idealnie w każdym rodzaju samochodu, dodając mu charakteru.

STAL NIERZEWNA SATYNOWANA

Proces satynowania nadaje końcówce nierdzewnej niepowtarzalny wygląd, często zwany stalą szczotkowaną.

BLACK LINE

Seria końcówek malowanych na kolor czarny. Końcówki nierdzewne wpierw poddawane są procesowi odtłuszczenia, następnie trafiają do lakierni gdzie są malowane natryskowo, specjalną farbą odporną na wysokie temperatury. Kolejny etap to polimeryzacja pomalowanej powłoki, czyli wygrzewanie w temp. 200C w celu utwardzenia powłoki.

WŁÓKNO WĘGLOWE (CARBON)

Końcówki karbonowe z wkładem ze stali nierdzewnej, to wyjątkowy wybór wykończenia. Jeśli już zainwestowałeś w spojler bagażnika lub panele nadwozia z włókna węglowego, te końcówki układu wydechowego dopełniają wygląd Twojego pojazdu

>> PIELĘGNACJA <<

Istotne jest, aby pamiętać o okresowym czyszczeniu końcówki ozdobnej, w celu zachowania jej perfekcyjnego wyglądu. Szczególną uwagę należy zwrócić podczas okresu zimowego, gdzie sól drogowa pozostawiona na powierzchni końcówki, może powodować utlenianie się powłoki. Objawia się to rudawymi wżerami, często mylonymi z oznakami korozji.

W przypadku nakładek na rury wydechowe, należy co jakiś czas sprawdzić śrubę mocującą i dokręcić ją w przypadku wykrycia poluzowania się mocowania. Czynność ta uchroni Cię przed utratą nakładki podczas jazdy samochodem.

Szczególną ostrożność należy zachować również w przypadku końcówek z serii Black Line. W przypadku końcówek malowanych na czarno, dodatkowo należy unikać kontaktu malowanej powłoki z silnymi detergentami (np. środki do mycia felg), które mogą spowodować mikro uszkodzenia powłoki lakierniczej. Pamiętaj również aby nie „atakować” takiej końcówki zimną wodą pod ciśnieniem, szczególnie kiedy końcówka jest rozgrzana po długiej jeździe. Taki szok termiczny może z czasem spowodować odwarstwienie się powłoki, co spowoduje złuszczenie się farby z powierzchni końcówki.

www.ulter.com.pl

Mamy nadzieję, że powyższe informacje pomogą Ci w wyborze odpowiedniej końcówki do swojego samochodu.

Jeśli masz jakieś wątpliwości, służymy pomocą:

+48 508 157 101

ulter@ulter.com.pl


Końcówki pojedyncze „stal nierdzewna polerowana” – indeks rozpoczyna się od N1-
Końcówki pojedyncze „stal nierdzewna satynowana” – indeks rozpoczyna się od NS1-
Końcówki pojedyncze „BLACK LINE” – indeks rozpoczyna się od NBL1-
Końcówki podwójne „BLACK LINE” – indeks rozpoczyna się od NBL2-
Końcówki podwójne „stal nierdzewna polerowana” – indeks rozpoczyna się od N2-
Nakładki na rury wydechowe – indeks rozpoczyna się od NX
Końcówki do wspawania – indeks rozpoczyna się od N

powyższy tekst bazuje na artykule Michaela Grayena z portalu carid.com